Kort og mobilbetalinger
Indsigelse på kortbetalinger
Opdager du kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende, kan du gøre indsigelse.
Du kan gøre indsigelse, hvis du eksempelvis oplever følgende:
- der er trukket et beløb, du ikke vil vedkende dig
- beløbet er større, end du har godkendt
- du har købt en vare, du ikke har modtaget
- du har modtaget en forkert vare
Hvis indsigelsen drejer sig om et køb, du har selv har foretaget, skal du altid først selv forsøge at løse problemet med forretningen.
NB! Er dit kort bortkommet, blevet stjålet eller misbrugt, skal du spærre kortet, før du gør indsigelse.
Gør indsigelse – klik her
(Åbner i en ny fane – hav MitID parat)
Vær opmærksom på, at indsigelsen skal ske omgående for at undgå, at sagen forældes.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp til indsigelsen, skal du kontakte Nets Support på tlf. 72 11 20 35 mandag-torsdag mellem kl. 8.30 og 16.30 eller fredag mellem kl. 9.00 og 16.00.
Fejl i indbetaling eller udbetaling i pengeautomat
Oplever du fejl ved ind- eller udbetaling af kontanter i en pengeautomat, skal du være opmærksom på, om du har benyttet en KONTANTEN-automat. Hvis du har det, kan du gøre indsigelse via denne formular.
Er automaten IKKE en KONTANTEN-automat, kan du gøre indsigelse via denne formular.