Kort og mobilbetalinger
Spærring af betalingskort
Hvis du er så uheldig at miste et eller flere af dine betalingskort, skal du skynde dig at spærre dem i din net- eller mobilbank, så snart du opdager, at kortet/kortene er væk. Du kan også spærre dit kort ved at kontakte Andelskassen.
Det er vigtigt, at du straks spærrer dit kort, hvis:
- dit kort er blevet stjålet
- du ikke kan finde dit kort
- du har mistanke om, at nogen har afluret din pinkode
- du har mistanke om, at dit kort bliver misbrugt
Sådan spærrer du dit kort via net- og mobilbank
Netbank:
- Log på din netbank
- I menuen "Konti og kort" klikker du på "kort", hvor du kan se en komplet oversigt over dine betalingskort
- Her har du mulighed for at spærre et eller flere af dine kort med øjeblikkelig virkning
Mobilbank:
- Log på din mobilbank
- Under "Mere" og "Kort" vælger du det kort, du vil spærre.
- Herefter kan du trykke på den orange knap "Spær".
Når kortet er spærret, skal du kontakte Andelskassen for at få et nyt.
Sådan spærrer du dit Dankort eller Visa/Dankort via telefonen
I Andelskassens åbningstid:
- Ring til Andelskassens kundeservice på telefon 87 99 31 50
Uden for Andelskassens åbningstid:
- Kontakt Nets på telefon +45 44 89 29 29 (åben hele døgnet alle årets dage)
- Du skal oplyse dit navn og adresse og fortælle, at du er kunde i Andelskassen. Endvidere skal du oplyse enten dit kortnummer, kontonummer eller CPR-nummer.
- Herefter bliver dit kort spærret.
Sådan spærrer du dit MasterCard via telefonen
I Andelskassens åbningstid:
- Ring til Andelskassens kundeservice på telefon 87 99 31 50
Uden for Andelskassens åbningstid:
- Kontakt Nets på telefon +45 44 89 29 29
- Du skal skal oplyse enten dit kortnummer, kontonummer eller CPR-nummer
- Herefter bliver dit kort straks spærret.
- Husk at bestille et nyt kort med det samme, så du stadig er forsikret
MasterCard - når skaden er sket
Hvis skaden er sket, og du har brug for akut assistance, skal du straks henvede dig til:
SOS International a/s
Nitivej 6
2000 Frederiksberg
Telefon +45 70 10 50 55 i kontortiden mellem 9.00 - 16.00 (benyt altid dette nummer i dagtimerne)
Telefon +45 70 10 50 50 (døgnet rundt)
Anmeldelse af skader
Anmeldelsesblanketterne finder du på LPMasterCard.dk i menuen "Spørgsmål og svar".